Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czVánoční e-mail pro kolegy a obchodní partnery není jen obyčejný formální pozdrav. Je to především lidské uzavření kalendářního roku a vyjádření vděku všem, kteří ho s vámi a vaší firmou společně formovali. Zvláště v období plném předvánočního shonu nabízí vánoční e-mail možnost na chvíli se zastavit, ohlédnout se za společnými úspěchy a připomenout si, že za každým projektem stojí především lidé, nejenom čísla a procesy. I krátká zpráva tak může působit mnohem silněji než jakýkoliv oficiální report.
Vánoční e-maily byste neměli brát jen jako marketingovou či obchodní formalitu. Poděkování za spolupráci, trpělivost či podporu totiž pomáhá budovat vztahy, které přesahují rámec běžných pracovních konverzací. Když je vánoční e-mail upřímný, stručný a dobře načasovaný, nastavuje pozitivní tón komunikace pro další rok a posiluje důvěru mezi všemi, kdo na projektech pracují.
Přání pro vaše kolegy a zaměstnance by mělo být přátelské, upřímné a neformální. Níže je několik tipů, jak by takové přání mohlo vypadat.
Zvolte přátelský, profesionální, ale zároveň lidský tón, který působí přirozeně a ne příliš formálně. E-mail či vánoční přání by mělo být stručné, srozumitelné a upřímné. Myslete na to, že vaším záměrem je osobně kolegům poděkovat a popřát jim hezké svátky. Nejedná se o korporátní prohlášení, proto se raději vyvarujte přehnaných formalit.
Vánoční přání pro obchodní partnery či klienty by mělo mít o něco formálnější charakter. Pořád se ale jedná o upřímné vyjádření vděku za vzájemnou spolupráci. Zkuste ho proto formulovat následujícím způsobem.
V případě vánočního přání pro obchodní partnery či klienty zvolte tón a styl, kterým s nimi jako firma nebo její představitel běžně komunikujete. V některých případech může být tento tón o něco uvolněnější než v jiných. Důležité je zachovat konzistenci. I přes přátelský charakter e-mailu byste ovšem neměli překročit hranice formálnosti, na které jste zvyklí.
Pokud chcete, aby váš vánoční e-mail opravdu působil přátelsky, upřímně a nenuceně, některých věcí byste se měli raději vyvarovat. Které to jsou?
Sháníte dárky kolegům z kanceláře opravdu na poslední chvíli? Podívejte se na naše tipy na vánoční dárky pro kolegy.
Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.cz
Platí vás dobře? Porovnejte svůj plat s průměrem v oboru a zjistěte, jak na tom doopravdy jste.