Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czKlíčem k budování dobrých vztahů a efektivní komunikace je uvědomění si svých vlastních komunikačních schopností a nedostatků. Zkuste si sami pro sebe zhodnotit, jaké jsou pozitivní vlastnosti, které přinášíte do mezilidských vztahů obecně a v čem spočívají vaše slabé stránky. Následně se pokuste postupně pracovat na svých nedostatcích, stejně jako na rozvoji empatie, emoční inteligence a spolu s tím i celkové sociální interakce.
Neočekávejte, že si dokážete vybudovat pevný vztah se svými kolegy ze dne na den. Budování kvalitního vztahu vyžaduje čas nejen v soukromém, ale také v pracovním prostředí. Je třeba však myslet i na to, že se lidé v práci věnují především svým povinnostem, kvůli čemuž jim už příliš mnoho času na osobní konverzace nezbude. Zkuste si proto v práci vyhradit pravidelný čas, který budete věnovat mimopracovní konverzaci s kolegy. Vhodným časem může být například společná ranní káva těsně po příchodu do práce nebo obědová pauza. Můžete si být jisti, že tyto malé pauzy věnované neformální konverzaci zpříjemní vašim kolegům pracovní den.
K budování mezilidských vztahů na pracovišti značně přispívá produktivní konverzace, které dosáhnete mimo jiné tím, že budete aktivním posluchačem. Ptejte se svých kolegů dotazy ohledně jejich života, projevte zájem o jejich koníčky či preference a vnímejte, co vám odpovídají. Snažte se pamatovat si jejich odpovědi, případně na ně navázat v následujících konverzacích. Pokud budou mít vaši kolegové pocit, že je skutečně posloucháte a zajímáte se o ně, hned se stanete v kolektivu oblíbenějším.
Buďme upřímní, lidi v pracovním prostředí zajímají především jejich pracovní úkoly a povinnosti. Pokud chcete být opravdu dobrým kolegou a udržet si dobré vztahy na pracovišti, měli byste začít hlavně vaším pracovním výkonem. To znamená, že byste měli vykonávat svou práci co nejlépe dokážete, pomáhat ostatním kolegům, pokud vás o to požádají, případně jim svou pomoc nabídnout, pokud vidíte, že jsou v nouzi. Měli byste chodit do práce vždy včas, být přítomni a vyhýbat se drbům týkajícím se pracovního výkonu ostatních kolegů.
O vašem skutečném charakteru nevypovídá jen to, jak se chováte k nadřízeným či ke kolegům, jejichž přátelství vám může do pracovního života přinést určité výhody. To, zda jste skutečně dobrým kolegou, lze posoudit na základě toho, jak se chováte ke všem zaměstnancům. Ať už se jedná o kolegy na stejné pracovní pozici, nováčky, stážisty nebo paní uklízečku, pokud vám záleží na dobrých vztazích na pracovišti, měli byste se chovat ke všem lidem se stejnou úctou, pokorou a pochopením.
S těmito tipy byste měli zvládnout budování vztahů s kolegy levou zadní, i když je každý kolega jiný a někteří nám prací více stěžují, než usnadňují. Jaké jsou nejčastější typy kolegů a který z nich jste vy? Pobavte se spolu s námi na článku 10 typů kolegů: Ve kterém se najdeš?
Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czPlatí vás dobře? Porovnejte svůj plat s průměrem v oboru a zjistěte, jak na tom doopravdy jste.