Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czPrvním dobrým krokem, jak zlepšit online nábor zaměstnanců, je aktualizovat volné pracovní pozice na firemní webové stránce. Máte-li tu možnost, nezapomeňte přidat i interaktivní formulář, jehož prostřednictvím vám zájemci mohou rovnou poslat svůj životopis. Pokud vám to uchazeči dovolí, můžete si navíc uchovat jejich data nějakou dobu a znovu se k nim vrátit v případě dalšího náboru.
Nábor přes firemní stránku má tu výhodu, že na volné pozice pravděpodobně narazí lidé, kteří vaši stránku navštíví, protože se o společnost zajímají. To vám může zajistit věrné zaměstnance patřící mezi fanoušky vašich služeb. Zároveň se může jednat o uchazeče, kteří na vás natrefili při organickém hledání volných pracovních pozic ve vybraném odvětví.
S přidáním volných pracovních pozic na firemní stránky máte proto velkou šanci, že na nabídku zareagují skutečně relevantní uchazeči.
Pokud je váš byznys online, případně máte aktivní webovou stránku, pravděpodobně máte zaveden i e-mailový newsletter. Víte, že by se tento komunikační kanál dal skvěle využít i pro nábor zaměstnanců?
Lidé, kteří odebírají váš newsletter, patří buď mezi vaše zákazníky nebo fanoušky vašich služeb. Co když se mezi nimi nachází někdo, kdo by se hodil na obsazovanou pracovní pozici?
Zkuste rozeslat newsletter, ve kterém originální formou představíte otevřenou pracovní nabídku. Stručně a atraktivně objasněte, co je od uchazečů požadováno, proč by práce u vás mohla být tím pravým a v závěru je vyzvěte k zasílání životopisu. Nikdy nevíte, jestli nenatrefíte na toho správného zaměstnance.
Pokud pracujete na pozici HR, můžete si dát do podpisu v elektronické vizitce link označený slovy Otevřené pracovní pozice, přes který se každý příjemce může prokliknout na sekci firemní stránky s volnými pozicemi. I tímto způsobem můžete nečekaně získat zajímavé uchazeče.
Pokud rozbíháte nábor zaměstnanců online, nezapomeňte na pracovní portály, které patří dodnes k nejnavštěvovanějším zdrojům pracovních nabídek. Většina zájemců o práci míří přímo na tyto portály, kde se zaregistrují a přihlásí k odběru denního newsletteru.
Pracovní portál Personálka.cz nabízí denně tisíce pracovních nabídek v rámci celé České republiky. Portál je přehledný, uživatelsky přístupný a usnadňuje vyhledávání pracovních nabídek podle filtrů, které si může každý uchazeč přizpůsobit podle vlastních potřeb a preferencí. Na Personálce můžete navíc inzerovat otevřené pracovní pozice za zlomek běžné ceny na trhu.
Sociální sítě hýbou světem a stále více firem podléhá trendu aktivně je využívat k prezentaci svých služeb. Je však možné provést nábor zaměstnanců pomocí sociálních sítí? Jste-li dostatečně kreativní, mohou být pro vás právě sociální sítě skvělou náborovou příležitostí!
Profesní sociální síť LinkedIn je skvělým prostředkem nejen pro novinky z pracovního světa a networking, ale také pro nábor zaměstnanců. Pokud si zaplatíte prémiovou verzi a označíte svůj profil funkcí #Hiring, máte možnost přímo oslovovat vybrané kandidáty.
Nezapomeňte také založit své firmě profil, na kterém budete pravidelně aktualizovat nejen volné pracovní pozice, ale také pracovní novinky či úspěchy. Čím více příspěvků uživatelé od firmy uvidí, tím lepší obraz si udělají o firemní kultuře, což může zvýšit jejich zájem u vás pracovat.
Nábor zaměstnanců prostřednictvím LinkedInu je jednoduchý a intuitivní pro uchazeče i zaměstnavatele. Díky aktivitám na sociální síti máte zároveň možnost dozvědět se více o pracovních zájmech, nasazení a koníčcích jednotlivých kandidátů. Využijte této příležitosti naplno.
Ano, i Facebook může být vhodnou platformou pro nábor zaměstnanců, pokud již máte aktivní firemní stránku, na které jste si vybudovali určitou komunitu. Můžete zkusit přidat placený příspěvek s lákavým popisem volné pracovní pozice a benefity, které s sebou přináší. Tento příspěvek zacilte na správnou skupinu uživatelů, abyste zvýšili šance na přilákání těch nejvhodnějších kandidátů. Nezapomeňte však přidat odkaz na oficiální firemní stránky a e-mailovou adresu, na kterou vám mohou uživatelé posílat své životopisy.
Podobně jako na Facebooku můžete zkusit i nábor pomocí Instagramu, který je v tuto chvíli králem sociálních sítí. V případě Instagramu vám však doporučujeme do inzerátu zahrnout atraktivní vizuál. Pokud se snažíte přilákat uchazeče z generace Z, můžete zkusit vytvořit Reel, ve kterém vtipnou a autentickou formou zobrazíte běžný pracovní den v kanceláři spojený s výhodami práce právě u vás. Nebojte se do této aktivity zapojit i ostatní kolegy, pokud s tím budou souhlasit – čím originálnější, tím lepší. Sociální sítě jsou skvělým místem pro kreativní prezentaci, kterou můžete využít i v případě náboru.
Máte o něco vyšší náborový rozpočet a šikovný marketingový tým? Můžete zkusit propagovat otevřené pracovní pozice prostřednictvím placených reklam přes Google Ads! Marketingový tým vám pomůže zacílit placenou reklamu na správnou skupinu uživatelů, abyste získali co největší šanci oslovit ty pravé uchazeče. Výsledky můžete průběžně monitorovat a vyhodnocovat, zda je tato forma reklamy skutečně efektivní. Za pokus a příležitost získat ty nejlepší kandidáty však podobný experiment stojí.
Držíme vám palce s výběrem těch nejvhodnějších kandidátů! Nezapomeňte však odpovědět i těm, kteří ve výběrovém řízení neuspějí. Proč? To vám povíme v článku Proč je důležité odpovídat takové neúspěšným kandidátům?
Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.cz