Chcete udělat skvělý první dojem na pracovním pohovoru? V dnešním článku jsme si pro vás připravili osm praktických tipů, které vám pomohou získat výhodu oproti ostatním kandidátům. Od důkladné přípravy a vhodného výběru oblečení, až po správné načasování a respekt vůči ostatním – s našimi radami zjistíte, jak při pohovoru udělat dobrý dojem při pohovoru levou zadní!
Pracovní pohovory bývají pro všechny kandidáty stresující. O to více, když čelí nevhodným otázkám. Některé běžné otázky z pohovorů vám ale nemusí přinést požadované informace a mohou kandidáty zbytečně uvést do rozpaků. V tomto článku se proto podíváme na příklady nejhorších otázek z pracovních pohovorů a ukážeme vám, jak se jim vyhnout pro efektivnější a příjemnější konverzaci.
Co to znamená, když vás zaměstnanec nebo uchazeč "ghostne" a jak tomu předejít? Ghosting, populární termín v oblasti mezilidských vztahů, se stává běžným i v pracovním prostředí. Tento článek vám přiblíží příčiny a následky ghostingu v pracovním kontextu a nabídne tipy, jak mu úspěšně předcházet.
I když ve výběrovém řízení najdete toho pravého kandidáta, nezapomínejte na ty, kteří o místo projevili zájem. Proč je důležité odpovědět také neúspěšným kandidátům? Tento článek se zaměřuje na důvody, proč je důležité nezapomínat na ty, kteří se nedostali do finále. Od základní slušnosti až po budování dobré reputace firmy, zjistěte, jak udržovat pozitivní vztahy s neúspěšnými kandidáty a proč je to pro vaši organizaci klíčové.
Odmítnutí ze strany zaměstnavatele může působit jako konečné rozhodnutí. Co když v něm ale spatříte příležitost? Možná se ptáte sami sebe, proč byste měli reagovat na e-mail, který vás informuje o rozhodnutí firmy zvolit jiného kandidáta. I když se zdá, že jste nesplnili očekávání, můžete tuto situaci proměnit ve výhodu. V tomto článku se dozvíte, proč je důležité reagovat na odmítnutí, jakým způsobem to udělat a jak tím můžete i nadále udržet pozitivní pracovní kontakt s firmou.
Objevit toho správného kandidáta není vůbec snadným úkolem. Jste zavaleni hromadou životopisů uchazečů s bohatými i méně rozsáhlými zkušenostmi. Pravidelně pořádáte pracovní pohovory ve snaze najít ideálního uchazeče, vaše intuice vám však nepomáhá a máte problém si vybrat. Kde a jak můžete najít vhodného kandidáta? Máte pocit, že jste už zkusili všechno a docházejí vám možnosti? Přečtěte si našich pár tipů a možná zjistíte, že na vás přece jen čekají zatím nevyzkoušené alternativy.
Hledáte si práci už celé měsíce, pořád se ale setkáváte se stejnou odpovědí – upřednostnili jsme vhodnějšího kandidáta. Neustále na sobě pracujete, jste vytrvalí, snažíte se, ale na konci dne se vždy najde někdo lepší. Kde je chyba? Proč vás firmy neustále odmítají? Podívejte se s námi na nejčastější důvody, pro které firmy odmítají uchazeče, a možná získáte lepší představu o tom, čeho se na dalším pohovoru vyvarovat.
Pracovní pohovory bývají pro uchazeče náročné a stresující. Většina uchazečů se chce na pracovní pohovor dobře připravit a udělat co nejlepší dojem. Předem však nemůžete tušit, jaké dotazy si na vás personalista připravil. Nebo snad ano? Ve skutečnosti existují takové otázky, se kterými se setkáte téměř na každém pohovoru. V tomto článku vám představíme několik z nich spolu s malým návodem, jak se na ně připravit.
Byli jste pozváni na pracovní pohovor, a i když máte dokonalé CV a cítíte se připraveni, trápí vás otázka, co na sebe. Lámete si hlavu nad outfitem, díky kterému uděláte dobrý dojem a budete se v něm cítit komfortně a sebevědomě zároveň? Jste na správném místě! V našem dnešním článku vám totiž nejen odpovíme na otázku, jak se obléknout na pracovní pohovor, ale provedeme vás i druhy kancelářského dress codu a pár tipy, díky kterým zazáříte nejen zkušenostmi, ale také stylem.
Při pracovních pohovorech se často setkáváme s příběhy o uchazečích, kteří si přikrášlili své životopisy a zveličili pracovní zkušenosti za účelem získat tu nejlepší pracovní pozici. I zaměstnavatelé však usilují získat pro svou firmu jen ty nejlepší zaměstnance, proto se i oni občas přikloní ke zkreslování okolností či drobným lžím. Jaké jsou nejčastější lži, které zaměstnavatelé prezentují na pracovních pohovorech? Odhalte spolu s námi některé z nich.