I když ve výběrovém řízení najdete toho pravého kandidáta, nezapomínejte na ty, kteří o místo projevili zájem. Proč je důležité odpovědět také neúspěšným kandidátům? Tento článek se zaměřuje na důvody, proč je důležité nezapomínat na ty, kteří se nedostali do finále. Od základní slušnosti až po budování dobré reputace firmy, zjistěte, jak udržovat pozitivní vztahy s neúspěšnými kandidáty a proč je to pro vaši organizaci klíčové.
Odmítnutí ze strany zaměstnavatele může působit jako konečné rozhodnutí. Co když v něm ale spatříte příležitost? Možná se ptáte sami sebe, proč byste měli reagovat na e-mail, který vás informuje o rozhodnutí firmy zvolit jiného kandidáta. I když se zdá, že jste nesplnili očekávání, můžete tuto situaci proměnit ve výhodu. V tomto článku se dozvíte, proč je důležité reagovat na odmítnutí, jakým způsobem to udělat a jak tím můžete i nadále udržet pozitivní pracovní kontakt s firmou.
Objevit toho správného kandidáta není vůbec snadným úkolem. Jste zavaleni hromadou životopisů uchazečů s bohatými i méně rozsáhlými zkušenostmi. Pravidelně pořádáte pracovní pohovory ve snaze najít ideálního uchazeče, vaše intuice vám však nepomáhá a máte problém si vybrat. Kde a jak můžete najít vhodného kandidáta? Máte pocit, že jste už zkusili všechno a docházejí vám možnosti? Přečtěte si našich pár tipů a možná zjistíte, že na vás přece jen čekají zatím nevyzkoušené alternativy.
Hledáte si práci už celé měsíce, pořád se ale setkáváte se stejnou odpovědí – upřednostnili jsme vhodnějšího kandidáta. Neustále na sobě pracujete, jste vytrvalí, snažíte se, ale na konci dne se vždy najde někdo lepší. Kde je chyba? Proč vás firmy neustále odmítají? Podívejte se s námi na nejčastější důvody, pro které firmy odmítají uchazeče, a možná získáte lepší představu o tom, čeho se na dalším pohovoru vyvarovat.
Pracovní pohovory bývají pro uchazeče náročné a stresující. Většina uchazečů se chce na pracovní pohovor dobře připravit a udělat co nejlepší dojem. Předem však nemůžete tušit, jaké dotazy si na vás personalista připravil. Nebo snad ano? Ve skutečnosti existují takové otázky, se kterými se setkáte téměř na každém pohovoru. V tomto článku vám představíme několik z nich spolu s malým návodem, jak se na ně připravit.
Byli jste pozváni na pracovní pohovor, a i když máte dokonalé CV a cítíte se připraveni, trápí vás otázka, co na sebe. Lámete si hlavu nad outfitem, díky kterému uděláte dobrý dojem a budete se v něm cítit komfortně a sebevědomě zároveň? Jste na správném místě! V našem dnešním článku vám totiž nejen odpovíme na otázku, jak se obléknout na pracovní pohovor, ale provedeme vás i druhy kancelářského dress codu a pár tipy, díky kterým zazáříte nejen zkušenostmi, ale také stylem.
Při pracovních pohovorech se často setkáváme s příběhy o uchazečích, kteří si přikrášlili své životopisy a zveličili pracovní zkušenosti za účelem získat tu nejlepší pracovní pozici. I zaměstnavatelé však usilují získat pro svou firmu jen ty nejlepší zaměstnance, proto se i oni občas přikloní ke zkreslování okolností či drobným lžím. Jaké jsou nejčastější lži, které zaměstnavatelé prezentují na pracovních pohovorech? Odhalte spolu s námi některé z nich.
Výběrové řízení skončilo a vy jste nadšeni, že jste našli vyvoleného kandidáta. Co však s ostatními uchazeči, pro které se místo ve vaší společnosti již nenašlo? Bohužel se stále setkáváme s řadou zaměstnavatelů, kteří se po ukončení výběrového řízení neúspěšným uchazečům již neozvou vůbec, případně rozešlou hromadný e-mail obsahující jednu větu o jejich nepřijetí. Toto jednání je nejen demotivující pro neúspěšné kandidáty, ale přispívá i k budování negativního jména společnosti. Jak adresovat oznámení neúspěšným kandidátům, tak, abyste se zachovali co nejvíce profesionálně? Náš malý návod vám s tím pomůže!
Stejně tak jako práce z pohodlí domova i pracovní pohovory online představují pro mnohé zaměstnavatele jednoduché a efektivní řešení v případě, že se nacházejí v zahraničí nebo jsou příliš pracovně vytíženi na osobní schůzku. Zatímco při tradičním pracovním pohovoru máte možnost zaujmout zaměstnavatele sebevědomým podáním ruky či zamáváním potenciálním kolegům, v online prostředí o tuto možnost přicházíte. Jak zvládnout pracovní pohovor online tak, abyste udělali co nejlepší dojem a působili osobně i přes vzdálenost? Připravte se na váš pracovní pohovor online spolu s námi.
Pokud jste si někdy prohlíželi vzory strukturovaných životopisů na internetu, určitě jste natrefili jak na šablony obsahující fotografii uchazeče, tak na šablony, kde prostor pro fotografii naopak chyběl. Je fotografie v životopisu nutností, jaké jsou její výhody a podle čeho byste se měli rozhodnout, jestli tam tu svou uvedete? Odpovědi na tyto otázky naleznete v našem dnešním článku.