Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czTodoist je skvělá aplikace pro zvýšení produktivity, která vám pomůže zorganizovat každodenní úkoly dle důležitosti. Todoist funguje jako kalendář, do kterého si zaznamenáte všechny své úkoly podle stupně důležitosti nebo obecné kategorie, přičemž si úkoly můžete i rozdělit na menší části. Tento přehledný kalendář je na trhu již přes 10 let, během kterých pomáhá organizovat čas nejen jednotlivcům, ale také pracovním týmům.
Mezi základní funkce aplikace Todoist patří následující:
Oblíbenou součástí aplikace Todoist je také takzvaný Karma systém, díky kterému získáváte body za každý včas splněný úkol. Díky této funkci můžete snadno sledovat svůj progres a zároveň vám pomáhá zůstat v produktivním tempu a udržet si motivaci.
Todoist je dostupný pro systémy iOS, Android, Windows, macOS, ale také jako rozšíření do prohlížečů Chrome, Firefox a Safari. Navíc skvěle interaguje s dalšími pracovními aplikacemi jako například Google Kalendář, Dropbox, Slack či Zapier. Můžete jej vyzkoušet v placené i neplacené verzi.
Pokud máte rádi klasiku a nejste fanouškem neustálého instalování nových aplikací, na které si musíte zvykat, skvělá aplikace pro zvýšení produktivity pro vás bude Google Kalendář. Jeho snadné ovládání, praktické funkce a propojitelnost s ostatními Google aplikacemi si nepochybně zamilujete.
Mezi oblíbené funkce Google Kalendáře patří zejména:
Hledáte aplikaci pro zvýšení produktivity, která vám pomůže s organizací osobních i pracovních projektů na jednom místě? Vyzkoušejte flexibilní aplikaci Notion, která se stala oblíbenou nejen v mnoha pracovních prostředích, ale i mezi studenty. Tato aplikace kombinuje poznámky, úkoly, databáze a plánování do jednoho velkého, ale přehledného prostředí. Ať už potřebujete organizaci kvůli spravování projektů, tvorbě seznamů nebo spolupracujete s velkým týmem kolegů, Notion vám umožní vše přizpůsobit podle svých potřeb.
V Notionu si můžete vytvářet stránky, na kterých můžete kombinovat texty, seznamy, tabulky a mnohé další prvky na jednom místě. Jednou z hlavních výhod Notionu je práce s bloky – každý obsahový prvek je definován jako blok, který můžete přesouvat, měnit a propojovat s dalšími bloky.
Potřebujete-li sledovat progres v týmových projektech a úkolech, Notion vám nabízí různé nástroje, jako jsou tabulky, kanban desky, kalendáře nebo galerie. Každý záznam v databázi může mít navíc unikátní seznam vlastností, což vám umožní přizpůsobit si pracovní prostor přesně podle vašich potřeb.
Notion je také výborným nástrojem pro spolupráci. Umožňuje vám sdílet stránky s kolegy a pracovat na nich současně. Vše je navíc synchronizované napříč zařízeními, takže máte své projekty vždy po ruce. Jedná se tak o skvělou aplikaci pro jednotlivce i týmy, které potřebují efektivně spravovat projekty, tvořit dokumentaci nebo organizovat své každodenní činnosti.
Další zajímavou aplikací pro lepší organizaci času a povinností z dílny Googlu je Google Keep. Google Keep je jednoduchá a intuitivní aplikace, která vám umožní zaznamenávat myšlenky a organizovat si denní povinnosti s minimálním úsilím. Tato aplikace je pro vás tím pravým, pokud si potřebujete rychle zapisovat nápady, vytvářet seznamy úkolů nebo připomínky a mít k nim přístup odkudkoli.
Google Keep nabízí možnost vytvářet různé druhy poznámek – od prostého textu až po seznamy úkolů. Do svých poznámek můžete dokonce přidávat i fotografie. Poznámky si máte možnost barevně označit, díky čemu si je můžete lépe utřídit. K třídění můžete použít i štítky, které vám pomohou rozdělit poznámky do různých kategorií (např. práce, nákupy, nápady).
Jednou z klíčových funkcí je, stejně jako u Google Kalendáře, nastavování připomínek. Můžete si zvolit konkrétní čas, kdy chcete být upozorněni, nebo dokonce nastavit připomínku na základě vaší polohy. Automatická synchronizace mezi všemi zařízeními zase zajistí, že máte své poznámky zároveň vždy po ruce – ať už na telefonu, tabletu, nebo počítači.
Google Keep je vhodnou aplikaci také pro týmovou spolupráci. Můžete své poznámky sdílet s přáteli nebo kolegy a společně je upravovat v reálném čase. Ať už plánujete společnou událost, nebo spravujete pracovní úkoly, Keep vám hravě usnadní týmovou komunikaci a koordinaci.
Víte, že potřebujete do svého života vnést organizaci a produktivitu, ale nechce se vám do toho? Nebaví vás představa neustále si kontrolovat kalendář a odškrtávat splněné úkoly? A co kdyby plánování nebylo povinností, ale zábavnou hrou? Přesně tímto způsobem funguje Habitica.
Habitica je unikátní aplikace pro zvýšení produktivity a budování návyků, která promění váš každodenní život v zábavnou hru. Pocit hry tato aplikace navíc umocňuje tím, že si hned na začátku vytvoříte postavu, kterou budete ovládat, aby vaše každodenní plány splnila včas.
Svoji postavu můžete neustále zlepšovat, odemykat její nové schopnosti a další herní prvky. K tomu, aby se vaše postava vyvíjela, však potřebujete plnit každodenní úkoly, které si můžete rozdělit do těchto kategorií:
Pokud vás Habitica zaujala a rádi byste zvýšili produktivitu nejen sobě, ale i svým přátelům, můžete se společně připojit do skupin (tzv. party) a společně plnit výzvy nebo bojovat proti bossům, díky čemuž se budete motivovat vzájemně. Pozor však na pravidlo, že pokud někdo z party nesplní svůj denní úkol, celá skupina utrpí bodovou ztrátu.
Ty nejlepší aplikace pro zvýšení produktivity již máte k dispozici. Jak ale zvýšit samotnou produktivitu práce? Podívejte se na ověřené techniky pro zlepšení produktivity práce.
Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czPlatí vás dobře? Porovnejte svůj plat s průměrem v oboru a zjistěte, jak na tom doopravdy jste.