Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czVšichni víme, že dělat si pravidelné přestávky během pracovní doby pomáhá zvýšit naši soustředěnost a produktivitu. Proč je ale dobré udělat si přestávku právě každých 52 minut? Tento časový úsek totiž vychází z výzkumu společnosti DeskTime, který ukazuje, že 10 % nejproduktivnějších zaměstnanců dokáže udržet vysokou úroveň koncentrace přibližně po tuto dobu. Po 52 minutách intenzivní práce si pak zkuste udělat 17 minutovou přestávku, během které se zcela odpoutejte od pracovních úkolů. Tímto způsobem zajistíte, že vaše produktivita a soustředění zůstanou na optimální úrovni po celý den.
Stává se vám, že i když moc dobře víte, jak je důležité si během práce dělat přestávky, často na ně zapomínáte? V tom případě si zkuste přestávky v práci jednoduše naplánovat. Místo toho, abyste si přestávky dělali náhodně, zkuste je přímo zahrnout do svého denního harmonogramu. Pomůže vám to si lépe zorganizovat čas a ujistit se, že se během pracovního dne skutečně na chvíli zastavíte a odpočinete si. Plánování přestávek v práci také pomáhá předcházet vyhoření a zvyšuje celkovou produktivitu, protože máte danou jasnou strukturu, kdy se soustředit a kdy naopak relaxovat.
Během přestávky v práci je důležité skutečně rozptýlit svou mysl a odpoutat se od pracovních povinností. Vyzkoušejte proto se v průběhu této pauzy věnovat činnostem, které vás baví a přinášejí vám radost, jako je například čtení, poslouchání hudby nebo menší meditace. Krátká mentální pauza vám může výrazně zlepšit vaši kreativitu a schopnost řešit problémy, protože dává vašemu mozku šanci se po dlouhém a intenzivním soustředění znovu zregenerovat.
Fyzická aktivita je skvělým způsobem, jak využít přestávku v práci efektivně. I krátká procházka nebo několik jednoduchých protahovacích cviků mohou zlepšit vaši náladu a zvýšit hladinu energie. Pohyb během přestávky také pomáhá snížit stres a napětí, což má pak pozitivní dopad na vaši celkovou pohodu a produktivitu.
Během přestávek je častokrát náročné odolávat pokušení pokračovat v práci nebo kontrolovat pracovní e-maily. Skutečně účinná přestávka v práci znamená úplné odpojení od pracovních povinností. Vypněte si proto na svém telefonu notifikace a dejte si na několik minut pauzu od všech pracovních úkolů. Tímto způsobem zajistíte, že si váš mozek opravdu odpočine a vy se pak vrátíte k pracovním povinnostem s novou vlnou energie a soustředění.
Jedním z nejlepších způsobů, jak si během přestávky v práci opravdu odpočinout, je opustit kancelářské prostředí. Jděte ven na čerstvý vzduch, projděte se po parku nedaleko vašich kanceláří nebo se jen krátce projděte po okolí. Změna prostředí a přísun čerstvého vzduchu mohou výrazně zlepšit vaši náladu a soustředění, což vám pak pomůže vrátit se k práci s větším entusiasmem a energií.
I když je socializace v práci důležitá, když trávíte své pracovní přestávky s kolegy, častokrát se stává, že se pořád bavíte o práci, kvůli čemu je pak náročné opravdu vypnout mysl a na chvíli si odpočinout. Zkuste proto využít přestávku v práci k tomu, abyste zavolali svým blízkým a přátelům. Krátký rozhovor s rodinou nebo přáteli může být skvělým způsobem, jak se emocionálně osvěžit a posílit ostatní sociální vazby. Komunikace s lidmi, které máte rádi, vám může také dodat energii a zlepšit náladu, což pozitivně ovlivní váš pracovní výkon po zbytek dne. Navíc vám pak nehrozí, že byste na své blízké zapomínali a nevěnovali se jim kvůli pracovnímu vytížení.
Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czPlatí vás dobře? Porovnejte svůj plat s průměrem v oboru a zjistěte, jak na tom doopravdy jste.