Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czDobrý zaměstnavatel si dává záležet na otevřené a efektivní komunikaci. Je důležité, abyste byli k vašim zaměstnancům upřímní a pravidelně je informovali o všech klíčových změnách a událostech. Díky jasné a efektivní komunikaci máte větší šanci předejít nechtěným nedorozuměním, což může nejen zlepšit vaši celkovou spolupráci, ale také utužit váš pracovní vztah.
Dobří zaměstnavatelé bývají zároveň dobrými a aktivními posluchači, kteří se nebojí vyslechnout si názory svých zaměstnanců a získat tak nový úhel pohledu. Zaměstnanci navíc chtějí být vyslyšeni a mít pocit, že na jejich názoru opravdu záleží. Když je zaměstnavatel schopen s respektem poslouchat názory svých podřízených, pomáhá to budovat důvěru a osobní vztahy na pracovišti.
Jedním z nejtěžších úkolů, se kterým se všichni v našich životech setkáváme, je najít ten správný balanc mezi pracovním a osobním životem. Dobrý zaměstnavatel chápe náročnost této výzvy a má respekt vůči soukromému a rodinnému životu svých zaměstnanců. Obzvlášť v dnešní vysoce technologicky rozvinuté době by proto měla být flexibilní pracovní doba umožněna na všech pozicích, u kterých je to zvládnutelné.
Flexibilní pracovní doba poskytne zaměstnancům nejen prostor rozvíjet se i mimo pracovní prostředí, ale také zlepší mentální zdraví, což povede ke zvýšené produktivitě. Pokud navíc projevíte vůči vašim zaměstnancům důvěru a budete věřit v kvalitu jejich práce, i když jim nestojíte pravidelně za zády, utuží to také váš pracovní vztah.
Vědomí zaměstnanců, že mají možnost kariérního postupu, je pomůže motivovat k lepším pracovním výkonům. Dobří zaměstnavatelé proto nezanedbávají osobní růst svých podřízených. Ať už se jedná o možnost povýšení, finanční odměny, nabídku různých kvalifikačních kurzů nebo pozitivní feedback, dejte vašim zaměstnancům najevo, že vidíte jejich potenciál a podporujete jejich snahu neustále na sobě pracovat.
Dobrý zaměstnavatel ví, že je inspirace zaměstnanců klíčová, proto se snaží vytvořit pro ně příjemné pracovní prostředí a vhodné pracovní podmínky. Zároveň má jasno v tom, jaký je cíl společnosti, kam chce společnost dále směrovat a jakou roli budou v této cestě hrát právě jeho zaměstnanci. Všechny vaše vize je třeba nastínit také vašim zaměstnancům, aby byli schopni vidět, jaká je jejich konkrétní role ve firmě a jak přispívají k postupnému naplnění vyšších cílů. Když stanovíte jejich práci vyšší cíl, budou se cítit více inspirováni a jejich produktivita a chuť do práce také výrazně stoupnou.
Je důležité dát vašim zaměstnancům najevo, že svou práci dělají dobře, poradit jim, v čem by se mohli zlepšit, a podat jim pomocnou ruku ve chvíli, kdy se v nějakém úkolu ztrácejí. Většina zaměstnanců si feedbacku od svých zaměstnavatelů váží, protože jim pomáhá rozvíjet se a růst nejen kariérně, ale také osobnostně. Naučte se proto svým zaměstnancům dávat pozitivní komentáře, ale také konstruktivní kritiku. Dáte jim tím najevo, že si vážíte jejich práce a vnímáte nejen její výsledky, ale také proces a úsilí, které do své práce vkládají.
Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.cz