Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czMnoho zaměstnavatelů čeká s podáním oznámení neúspěšným kandidátům až do posledního momentu. Některé společnosti informují neúspěšné uchazeče o verdiktu až ve chvíli, kdy na dané pozici vybraný kandidát již pracuje. Tento přístup je z mnoha hledisek nekorektní a především nerespektující vůči neúspěšným kandidátům. Mějte na mysli, že kandidáti ucházející se o práci ve vaší společnosti si pravděpodobně v daném období aktivně hledají práci a nedočkavě očekávají vaši odpověď. Někteří možná čekají s přijetím jiných nabídek, protože je pro ně vaše rozhodnutí prioritní. Měli byste proto být ohleduplní vůči jejich času a informovat je o verdiktu co nejdříve je to možné.
Zřejmě není třeba zdůrazňovat, že telefonát, kterým přímo komunikujete s odmítnutým kandidátem, je mnohem osobnější než pouhé zaslání e-mailu. V dnešní hektické době je však také třeba počítat s tím, že je mnoho lidí během dne zaneprázdněno a ne vždy se vám podaří je zastihnout telefonicky. Informovat neúspěšného kandidáta o nepřijetí prostřednictvím e-mailu proto není nevhodné, měli byste se však vyhnout hromadným e-mailům a dbát na to, aby byla daná správa dostatečně osobní.
Jak jsme již zmiňovali v předchozím bodě, při oznamování verdiktu neúspěšným kandidátům se vyhněte hromadnému e-mailu. Tento druh e-mailu je totiž snadno rozpoznatelný a působí neupřímně, jelikož může přivodit mnoha neúspěšným uchazečům pocit méněcennosti a dojem, že snaha, kterou vynaložili během pracovního pohovoru, nebyla dostatečně oceněna.
Ať už budete neúspěšné uchazeče kontaktovat e-mailem nebo telefonicky, snažte se v každém případě do vašeho oznámení zahrnout osobně zaměřenou zpětnou vazbu. Můžete například říct, že si vážíte uchazečových bohatých zkušeností s prací v zahraničí, ale na danou pracovní pozici jste upřednostnili někoho, kdo má více zkušeností v oblasti marketingu. Vaši zpětnou vazbu byste pokaždé měli přizpůsobit obsazované pozici a zkušenostem uchazeče zároveň.
Dlouhé e-maily či telefonáty nemá rád nikdo a obzvlášť ne když jsou jejich předmětem špatné zprávy. Snažte se proto uchazeče o nepřijetí informovat co nejvíce výstižnou a stručnou formou. Pokud posíláte e-mail, klidně stačí, když vaše stanovisko shrnete do 3-4 vět. Nezapomeňte však udržet osobní a profesionální charakter e-mailu.
I když feedback očekává především uchazeč od vás, nebojte se o zpětnou vazbu požádat i vy sami. To, že zjistíte jak úspěšní i neúspěšní uchazeči vnímají průběh výběrového řízení ve vaší společnosti, vám může pomoci učinit pozitivní změny v tomto procesu a zajistit tak dobrou zkušenost s vaší firmou všem dalším uchazečům, čímž si zajistíte dobré jméno. Pokud navíc požádáte o názor i neúspěšného uchazeče, dáte mu tím najevo, že si vážíte jeho znalostí a zkušeností a nevnímáte ho jen jako jednoho z mnoha, pro které se ve vaší společnosti místo již nenašlo.
Zajímá vás také jak přilákat ty nejlepší uchazeče pomocí inzerátu? S námi se dozvíte, jak napsat lákavý inzerát.
Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.cz