V úvodu inzerátu je vhodné, abyste stručně představili vaši společnost. Několik vět, v nichž shrnete činnost společnosti, případně její základní hodnoty, dokáže uchazeče přesvědčit o tom, že práce u vás je právě tím, co hledá. Tímto způsobem máte větší šanci získat si uchazeče, kteří u vás budou chtít pracovat z důvodu osobního naplnění. Zároveň bude váš inzerát působit seriózněji, když budou mít uchazeči hned od začátku konkrétní představu o tom, co vaše společnost představuje. Máte-li možnost, zkuste do úvodu inzerátu vložit i firemní logo, aby si uchazeč mohl vytvořit vizuální asociaci inzerátu přímo s vaší společností a lépe si jej tak zapamatovat.
Základem dobře napsané nabídky práce je samotný název pracovní pozice. Zvláště v některých odvětvích lze podobné pracovní pozice pojmenovat rozličnými názvy. Právě proto je důležité, abyste vybrali název hledané pracovní pozice tak, aby co nejlépe odpovídal popisu pracovní činnosti. Díky tomu na váš inzerát přilákáte ty vhodné uchazeče.
Nezapomeňte do inzerátu uvést také popis pracovní činnosti, jež doporučujeme uvádět v jednoduchých bodech, pro lepší orientaci uchazeče v textu. Díky tomuto popisu umožníte uchazeči lépe si představit, v čem by jeho práce spočívala a usnadníte mu tak rozhodování, jestli na nabídku reagovat. Zároveň máte šanci získat tím životopisy od kandidátů, kteří jsou skutečně odhodlaní konkrétní pracovní náplň zvládnout.
Jako zaměstnavatel hledáte především uchazeče, který splňuje potřebné kvalifikace na uvedenou pracovní pozici. Zatímco některé požadavky jsou skutečně nezbytné k tomu, aby zaměstnanec dokázal danou pracovní pozici vykonávat, jiné jsou spíše vaším tajným přáním. Jelikož hledáte toho nejlepšího zaměstnance, je v pořádku uvést do inzerátu i požadavky, jež jsou spíše bonusem než nutností. Nezapomeňte je však dostatečně upřesnit a oddělit od nezbytné kvalifikace, abyste přehnanými nároky neodradili potenciální uchazeče.
Konkurence na trhu práce je dnes vysoká, a proto mají mnozí uchazeči možnost výběru mezi hned několika nabídkami práce. V samotném procesu rozhodování přitom mohou hrát roli i maličkosti, jakými jsou například firemní benefity. Pokud jste schopni budoucím zaměstnancům nabídnout stravenky, flexibilní pracovní dobu, multisport kartu nebo firemní teambuildingy, rozhodně to nezapomeňte zmínit ve vašem inzerátu. Právě firemní benefity mohou váš inzerát odlišit od ostatních nabídek práce a udělat z vás atraktivního budoucího zaměstnavatele.
I když je to zřejmé, nezapomeňte na konec inzerátu uvést kontaktní informace, na které mohou potenciální uchazeči posílat své žádosti o zaměstnání. Upozorněte je také předem, jaké dokumenty od nich vyžadujete – některým společnostem totiž stačí životopis, zatímco jiné žádají i průvodní dopis, proto je vhodné to upřesnit přímo v inzerátu.
Zároveň vám doporučujeme v závěru inzerátu uvést stručné informace o průběhu výběrového řízení, například v jakém časovém horizontu od vás uchazeči mohou očekávat odpověď a jaký je další postup, jež je možná čeká. Díky této informaci budou uchazeči předem vědět, kdy ještě mají šanci dostat se na pracovní pohovor ve vaší společnosti a kdy se mají zařídit jinak a začít řešit jiné pracovní nabídky. Tím ušetříte čas a stres nejen jim, ale i sobě, protože se vyhnete nedočkavým e-mailům od potenciálních uchazečů.
Doufáme, že se vám s pomocí těchto tipů podaří napsat co nejlákavější pracovní inzerát. Přejeme mnoho nadšených a kvalifikovaných uchazečů!