Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.czPravda je taková, že množství uchazečů uvedenou mzdu v pracovních inzerátech vyhledává. Finanční odměna je totiž pro většinu uchazečů jedním z nejdůležitějších faktorů při hledání nové práce. Měsíční mzda a jiné firemní benefity zároveň představují důležitou informaci, na základě jíž se uchazeči rozhodují, zda budou na danou pracovní nabídku reagovat. Chcete-li na svůj inzerát přilákat co nejvíce potenciálních uchazečů, uvedení pracovní mzdy vám v tom může výrazně pomoci.
Uvedením mzdy do vašeho inzerátu dáváte uchazečům najevo, že se nebojíte být transparentní ohledně toho, co nabízíte. Konkrétní částka v inzerátu tak není pro uchazeče jen informací o tom, jaké finanční ohodnocení ho ve vaší společnosti čeká, ale také o tom, že se nebojíte postavit se za firemní kulturu a pracovní podmínky, které zaměstnancům poskytujete. Jelikož důraz na transparentnost klade čím dál více zaměstnavatelů i zaměstnanců, pomůže vám uvedení mzdy v inzerátu působit důvěryhodně v očích potenciálních uchazečů.
Myslete na to, že má většina uchazečů vytvořenou přibližnou představu o tom, jakou finanční odměnu by za svou práci rádi dostali, vzhledem k druhu práce a aktuální situaci na pracovním trhu. I když se některé pracovní nabídky mohou zdát na první pohled lákavé, často se stává, že uchazeče odradí nabízené finanční ohodnocení, o kterém se dozví až v průběhu pracovního pohovoru. Tím, že uvedete výši mzdy již v inzerátu, máte mnohem větší šanci, že se na váš inzerát budou hlásit uchazeči, kterým daná částka vyhovuje. Ušetříte tím tak čas nejen jednotlivým uchazečům, ale i sobě, protože se vaší nabídce pravděpodobně vyhnou uchazeči, kteří mají vůči nabízenému finančnímu ohodnocení výhrady.
Přestože je výše mzdy v inzerátech vyhledávaným prvkem, pořád se na pracovních portálech setkáváme s velkým množstvím inzerátů, ve kterých finanční ohodnocení uvedené nenacházíme. Pokud se proto rozhodnete zahrnout do svého inzerátu také výši nabízené mzdy, může vám to pomoci odlišit se od ostatních inzerátů a přilákat tak mnohem více uchazečů, kteří rozhodně ocení vaši upřímnost a transparentnost.
Zajímá vás také, proč je důležité nezapomenout dát uchazečům po pracovním pohovoru zpětnou vazbu? Odpověď vám nabízíme v našem článku Je důležitá zpětná vazba po neúspěšném pohovoru?
Věnuje se copywritingu a redaktorské činnosti se zaměřením na témata týkající se pracovního prostředí a seberozvoje. Jako vystudovaná hispanistka má zkušenosti s editorskou činností, překladem do angličtiny a španělštiny. Ve volném čase je jejím koníčkem čtení a cestování.
michaela.bobkova@personalka.cz