Proč jsou inzeráty s uvedenou mzdou úspěšnější?

Proč jsou inzeráty s uvedenou mzdou úspěšnější?

25. 9. 2023 , foto: foto: iStock.com/Ratana21
Na pracovních portálech nacházíme denně desítky nových inzerátů. Zatímco v některých z nich nacházíme přímo uvedenou finanční odměnu, v mnoha inzerátech se zaměstnavatelé této informaci pořád vyhýbají. I když uvedení finanční mzdy rozhodně není povinným údajem, který by měla vaše pracovní nabídka obsahovat, je nepopiratelným faktem, že inzeráty s uvedenou mzdou jsou mezi uchazeči preferovanější. Proč jsou inzeráty s uvedenou mzdou úspěšnější? V dnešním článku vám přinášíme hned několik důvodů, proč byste měli zvážit uvádění této informace v inzerátech.

Uchazeči výši mzdy vyhledávají

Pravda je taková, že množství uchazečů uvedenou mzdu v pracovních inzerátech vyhledává. Finanční odměna je totiž pro většinu uchazečů jedním z nejdůležitějších faktorů při hledání nové práce. Měsíční mzda a jiné firemní benefity zároveň představují důležitou informaci, na základě jíž se uchazeči rozhodují, zda budou na danou pracovní nabídku reagovat. Chcete-li na svůj inzerát přilákat co nejvíce potenciálních uchazečů, uvedení pracovní mzdy vám v tom může výrazně pomoci.

Znak transparentnosti firmy

Uvedením mzdy do vašeho inzerátu dáváte uchazečům najevo, že se nebojíte být transparentní ohledně toho, co nabízíte. Konkrétní částka v inzerátu tak není pro uchazeče jen informací o tom, jaké finanční ohodnocení ho ve vaší společnosti čeká, ale také o tom, že se nebojíte postavit se za firemní kulturu a pracovní podmínky, které zaměstnancům poskytujete. Jelikož důraz na transparentnost klade čím dál více zaměstnavatelů i zaměstnanců, pomůže vám uvedení mzdy v inzerátu působit důvěryhodně v očích potenciálních uchazečů.

Ušetřete čas sobě i potenciálním uchazečům

Myslete na to, že má většina uchazečů vytvořenou přibližnou představu o tom, jakou finanční odměnu by za svou práci rádi dostali, vzhledem k druhu práce a aktuální situaci na pracovním trhu. I když se některé pracovní nabídky mohou zdát na první pohled lákavé, často se stává, že uchazeče odradí nabízené finanční ohodnocení, o kterém se dozví až v průběhu pracovního pohovoru. Tím, že uvedete výši mzdy již v inzerátu, máte mnohem větší šanci, že se na váš inzerát budou hlásit uchazeči, kterým daná částka vyhovuje. Ušetříte tím tak čas nejen jednotlivým uchazečům, ale i sobě, protože se vaší nabídce pravděpodobně vyhnou uchazeči, kteří mají vůči nabízenému finančnímu ohodnocení výhrady.

Odlište se od ostatních inzerátů

Přestože je výše mzdy v inzerátech vyhledávaným prvkem, pořád se na pracovních portálech setkáváme s velkým množstvím inzerátů, ve kterých finanční ohodnocení uvedené nenacházíme. Pokud se proto rozhodnete zahrnout do svého inzerátu také výši nabízené mzdy, může vám to pomoci odlišit se od ostatních inzerátů a přilákat tak mnohem více uchazečů, kteří rozhodně ocení vaši upřímnost a transparentnost.

Zajímá vás také, proč je důležité nezapomenout dát uchazečům po pracovním pohovoru zpětnou vazbu? Odpověď vám nabízíme v našem článku Je důležitá zpětná vazba po neúspěšném pohovoru?

Michaela Bobková
Michaela Bobková
michaela.bobkova@personalka.cz

Také by vás mohlo zajímat:

5 tipů: Jak být úspěšný zaměstnavatel
12. 10. 2023

5 tipů: Jak být úspěšný zaměstnavatel

Pracovní pohovor: Jak správně použít řeč těla?
24. 8. 2023

Pracovní pohovor: Jak správně použít řeč těla?

Quiet firing aneb jak se nenechat nahradit
4. 4. 2024

Quiet firing aneb jak se nenechat nahradit